Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SELAMAT DATANG KE WEB BLOG MAJLIS ALUMNI IPG KAMPUS SULTAN MIZAN

Sabar Menanti

>> Friday, December 17, 2010

*Ini penulisan peribadi 
Terlalu banyak konspirasi dan kata-kata angin yang bercerita mengenai khabar posting. Tapi aku juga antara orang yang cukup teruja untuk mengetaui bila tarikh sebenar psoting. Sekurang-kurangnya graduan pendidikan IPT tahu yang mereka akan posting lambat. Boleh la cari kerja dahulu. Ni tiada pembayang mahupun pembatang. Ada yang berkata macam-macam. Tidak kurang yang mesej jai yang bertanya dan lagi hebat yang jai tanya orang lain.

Ada yang kata :

  1. Posting bulan 6. Sebab nak sahkan MQA dengan JPA.
  2. Posting bulan 1. 28hb ni boleh cek.
  3. Ada yang kata bulan 1 tapi lewat sikit. Mungkin membawa ke bulan 2
  4. Ada yang cakap tak posting langsung
Siapa yang cakap no 4 tu memang akan dipukul habis-habisan. Ye la duk 5 tahun setengah kat IPG tak posting nak jadi apa. Jual ais krim.

Kalau lambat posting aku pun nak jual aiskrim. Boleh tak. 

Mula-mula kena la cari tapak. Ala-ala tapak ekspo la. Baru best nak jual ais krim.
Dah jumpa tapak boleh la jual ais krim macam pak cik ni. 3 scoop terus. RM 3.50. Ok tak?


Cantik kan ice krim yang aku jual. Macam-macam warna ada. Belang-belang pon ada. Semua murah-murah. Talak mahal maa.
Bila ice krim dah cantik baru la pembelinya pun cantik. Macam cik adik ni.
Bila hati dah berkenan jumpa lah ayah dan mama. Sebab perniagaan ais krim aku maju maka parent dia tak menolak. Bertuahnya.
Itu sahaja nukilan berangan aku yang nak gila tunggu cerita posting dan seangkatan dengannya

3 comments:

ijatnuar87 December 18, 2010 at 10:23 AM  

heheheh...smoga kita sama2 dipostingkan secepat yang mungkin...

Abu Uwais December 19, 2010 at 5:47 AM  

aku dah nk jual aiskrim dh ni

Zaif Al-Ikhwan December 28, 2010 at 6:45 AM  

ahaaa.....aku suke idea jual ais krim nie...
nak invest bleh x boss??
wahahahaha

Post a Comment

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP